27.SEP.18.

ODENSE CONGRESS CENTER

Om Digitaliseringsmessen

Velfærden skal udvikles og tilpasses borgernes skiftende præferencer og fortsatte krav om bedre velfærd for færre penge. Ny teknologi og digitalisering kan bidrage til kommunernes velfærdsudvikling og opgaveløsning.

Digitalisering er et hot emne på offentlige lederes strategiske agenda, og der er en udbredt erkendelse af, at digitale initiativer kan optimere og udvikle offentlige organisationers opgaveløsning markant.  Alle kommuner anvender i dag digitale løsninger i administrationen og borgerbetjeningen. Samtidig oplever kommunale chefer, ledere og medarbejdere et behov for at blive klædt bedre på for at kunne udnytte digitalisering til at skabe en mere effektiv kommunal forvaltning og bedre borgerservice. De efterspørger en viden om aktuelle private og offentlige it-løsninger og -projekter, som kan understøtte og effektivisere den kommunale velfærdsudvikling og opgaveløsning.

Digitaliseringsmessen18 understøtter KL's innovationsdagsorden og understøtter kommunernes arbejde med radikal innovation på tværs af fagforvaltningerne i kommunerne. Digitaliseringsmessen18s fokus vil være på følgende tendenser:

➢                  Kunstig intelligens, big data og robotter

➢                  Internet of Things

➢                  Virtual reality og Augmentet reality

➢                  Deleøkonomi og Blockchain

➢                  Data, privatliv og sikkerhed

Digitaliseringsmesse, ikke konference

Digitaliseringsmessen er Danmarks største begivenhed for offentlig digitalisering som tiltrækker over 2.000 mennesker fra kommuner, regioner, stat og leverandørmarkedet. Messen afholdes af KL i samarbejde med Borgerservice Danmark og KIT@. Samarbejdet sikrer, at messen viser alle sider af digitaliseringen og giver publikum en stor indsigt i aktuelle private og offentlige it-løsninger og –projekter, som kan understøtte og effektivisere den kommunale velfærdsudvikling og opgaveløsning.

Digitaliseringsmessen er en éndags messe for politikere, kommunale chefer, ledere og medarbejdere, hvor udbydere af software, hardware og konsulentydelser kan præsentere deres løsninger på messestande. På standområdet kan deltagerne opnå indblik i løsninger og muligheder, mens de tilstødende scener og lokaler giver mulighed for at gå mere i dybden med emner som eksempelvis tekniske spørgsmål, it-strategiske overvejelser, ledelsesmæssige udfordringer mm.

Messeformen er valgt for at sikre, at fokus bliver holdt på det praksisnære. Med denne messe er ønsket fra arrangørerne at nå en bred målgruppe. Dette understøttes ved at give deltagerne mulighed for at se og røre ved produkterne og prøve tingene i praksis. Det primære fokus for messens indhold er således, at standområdet bliver levende og inspirerende.

Klik her for at hente en logopakke for digitaliseringsmessen (zip-fil)

Arrangeret af

Alliancepartnere

Følg med

Muligt at tilmelde sig i døren

Det er muligt at tilmelde sig som publikum i døren, hvis du er offentligt ansat. Når du møder op på messen skal du blot henvende dig i Messesekretariatet, hvor vi vil registrere dig. Husk EAN nummer til fakturering.

Du kan nu sammensætte dit personlige program

Her på hjemmesiden kan du nu sammensætte dit personlige program. Klik på stjerneikonet ud for en udstiller eller et programpunkt, indtast din mailadresse, og så kan du genfinde programmet på din telefon eller computer under punktet "Dine Favoritter" ved at indtaste din mailadresse igen.

Alt udsolgt på årets messe

Alle standpladser på årets Digitaliseringsmesse er nu solgt. Hvis du ønsker at komme på venteliste til dette års messe, eller at blive kontaktet når salg til næste års messe begynder, så send en mail til msg@kl.dk.

Vi glæder os til en god messe.

Tilmeldingen til De Guidede Ture er åben

Tilmeldingen til De Guidede Ture på Digitaliseringsmessen18 er nu åben! Du kan som messedeltager komme med på 10 forskellige ture med spændende temaer. Der er begrænsede pladser på De Guidede Ture, der tildeles efter først-til-mølle-princippet. Læs mere og tilmeld dig De Guidede Ture her

Hal C er udsolgt. Få pladser i Hal A

Hal C på årets Digitaliseringsmesse er nu helt udsolgt, og der er kun få stande tilbage i Hal A. Vi opfordre således til, at man skynder sig at booke, hvis man vil udstille på årets messe.

Digitaliseringsmessen sætter fokus på ”startup”-virksomheder

Digitaliseringsmessen tilbyder startup-virksomheder, der er i gang med at etablere sig, en lille udstillingsstand. Læs mere via dette link…

Standsalg i Hal A er nu åben

Det er nu muligt at købe standplads i Hal A til årets Digitaliseringsmesse.

Du kan oprette dig som bruger og booke via dette link.

Tegning af Hal A er tilgængelig

Salget af stande i Hal A åbner d. 30. maj kl. 10:00, og du kan allerede se en tegning over Hal A her på siden. Tegningen finder du via dette link

Standsalg i Hal A åbner onsdag d. 30. maj. kl. 10:00

Standsalg i Hal C er nu næsten udsolgt, og der åbnes for standsalg i Hal A onsdag d. 30. maj. kl. 10:00.

Standplanen bliver offentliggjort her på siden et par dage før.

Standpriser er nu offentliggjort

Prisen for at udstille på årets Digitaliseringsmesse er nu offentliggjort her på siden. Der er tale om meget begrænsede prisstigninger sammenlignet med sidste år.

Klik på dette link for at komme direkte til bookingsiden, hvor du kan se årets priser. Husk at vi åbner for salg af stande i hal C mandag d. 12-03-18 kl. 10:00.

Standsalg i Hal C åbner d. 12-03-18 kl. 10.00

Digitaliseringsmessen har de sidste år været afholdt i Hal A og B men flyttes i år til Hal C og A. Det betyder bedre adgangsforhold for både publikum og udstillere og messen får et helt nyt indgangsparti. Klik her for at se standtegningen over Hal C

Velkommen til Digitaliseringsmessens nye hjemmeside

Digitaliseringsmessen afholdes i 2018 for tiende gang, og i den forbindelse er messen og messens hjemmeside blevet re-designet. Vi byder således velkommen til messens nye hjemmeside, som vi håber publikum og udstillere vil tage godt imod.

Her på siden kan du bl.a. finde baggrundsmateriale for messen, praktiske informationer, sceneprogrammer samt udstillerlister (opdateres løbende) og du kan tilmelde dig som udstiller eller publikum direkte fra forsiden.  

God fornøjelse med hjemmesiden. Vi håber at se dig på Digitaliseringsmessen