27.SEP.18.

ODENSE CONGRESS CENTER

Program for 2018 (Opdateres løbende)

Oplæg varer ca. 20-30 min. Mellem hvert oplæg er der spørgetid og pause.

Scener

Hovedscene
KL's scene
KOMBIT
Digitaliseringsstyrelsen
PWC scene

Hovedscene

10:00
KL: Udnyttelse af ny teknologi og digitalisering ruster kommunerne til fremtiden
Jane Jegind, medlem af KL's Arbejdsmarkeds- og Borgerserviceudvalg og rådmand i Odense
11:00
ATEA: Det handler om skræddersyet værditilførsel
Morten Bo Jørgensen, Senior Vice President, Public Sector DK, Atea
11:40
KMD: Åben adgang til data sikre sammenhæng
Mette Louise Kaagaard, Direktør, Kommuner og regioner, KMD.
13:00
Digitaliseringsstyrelsen: Fagre nye offentlige sektor
Adam Lebech,Vicedirektør, Digitaliseringsstyrelsen
13:40
EG: Sæt nu robotterne i arbejde!
Jakob Svejgaard, Executive Product Manager, EG A/S
14:20
PWC: Digitaliseringen udfordrer danskernes tillid
Mads Bjørn-Møldrup, director, PwC
15:00
Microsoft: AI og IoT - er det fremtiden for offentlige institutioner?
Andreas Stahl, Divisionschef for Microsoft 365, Microsoft Danmark
16:00
Huxi Bach
Huxi Bach

KL's scene

10:30
Styrk borgernes tillid ved at give adgang til egne data
Pia Færch, kontorchef i Kontoret for Digitalisering og Borgerbetjening, Marie Madsen, konsulent i Kontoret for Digitalisering og Borgerbetjening, KL og Marie Aggerstrøm Hansen, konsulent i Kontoret for Digitalisering og Borgerbetjening, KL
11:20
Kommunal digital innovation - Modtagere af rammearkitekturpuljen 2018
Henrik Bojsen, Specialkonsulent, Syddjurs Kommune, Jens Kjellerup, Chef for Digitaliseringssekretariatet, Ballerup Kommune, Lene Kjær Holst, Sektionsleder, Thisted Kommune
12:10
Velfærdsteknologi og omsorg i en digital hverdag. På herrens mark eller i trygge hænder?
Nete Schwennesen, post.doc antropologi, ansat ved Center for Sund Aldring.Moderator: Mie Bjerre, chefkonsulent i Center for Velfærdsteknologi, KL
13:00
Velfærdsudvikling gennem ny teknologi
Katrine Mau, kontorchef i Økonomisk sekretariat, KL
13:50
Hvordan udvikler man en informationssikkerhedskultur i en travl kommunal hverdag?
Yvonne Callesen, kontorleder i Borgerservice, Aabenraa Kommune og Esben Krabbe Christiansen, borgerservicechef, Aabenraa Kommune. Moderator: Beth Tranberg, programleder for KL's Sikkerhedsprogram, Kontoret for Digitalisering og Borgerbetjening, KL
14:40
Inddrivelse kræver ændringer i kommunale løsninger
Peter Langkjær, kontorchef, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Skatteministeriet og Annie Bekke Kjær, chefkonsulent i Kontoret for Digitalisering og Borgerbetjening, KL
15:30
Skelsættende år for digitalisering i skole og dagtilbud
Kit Roesen, programchef for Brugerportalsinitiativet, Kontoret for Digitalisering og Borgerbetjening, KL og Jakob Volmer, projektleder for Aula, KOMBIT.

KOMBIT

10:30
KOMBIT 2018+
Thomas Christiansen
11:10
Digital innovationshub
Jonas Tyle Petersen, Projektleder på DTU Skylab
12:00
Blockchain i den offentlige sektor
Rasmus Winther Mølbjerg, Director i Deloitte
12:40
Kunstig Intelligens – kommunal Game Changer eller bare ”Buzz”?
Tim Daniel Hansen, medstifter af Droids Agency
13:20
Smart City Aarhus
Bo Fristed, ITK Aarhus Kommune
14:00
PANELDEBAT: Digital sammenhæng i den offentlige sektor
Carsten Bodal, Direktør Udbetaling Danmark / Marianne Sørensen, Vicedirektør Digitaliseringsstyrelsen / Thomas Christiansen, Adm. Direktør KOMBIT - modereret af Rasmus Jønsson
15:00
Klar, parat, Cloud?
Frank Stjerne, KOMBIT

Digitaliseringsstyrelsen

10:30
Fællesoffentlig digital arkitektur
Jens Krieger Røyen, Kontorchef, Kontor for data og arkitektur
11:30
Cyber- og informationssikkerhedsstrategien
Kontorchef Marie Wessel, Kontor for cyber- og informationssikkerhed
12:30
Grunddata og datafordeleren
Kontorchef Per Gade, Kontor for grunddata
13:30
Lov om tilgængelighed af offentlige websteder og apps
Kontorchef Helle Junge Nielsen, Kontor for Borger.dk
14:30
Digitaliseringsklar lovgivning - fra beslutning til implementering
Christian Plaschke, Center for analyse og policy
15:30
Status på infrastrukturudbuddene
Kontorchef Charlotte Jacoby og kontorchef Sarah Kirkeby Danneskiold-Samsøe, Center for infrastrukturprojekter og udbud

PWC scene

10:30
Datadistribution i praksis
v. Mads Bjørn-Møldrup, PwC, m.fl.
11:20
Hacking i øjenhøjde
v. Lone Juul Dransfeldt Christensen, senior manager, PwC
12:50
Får I det fulde udbytte af jeres RPA-investering i tid og kvalitet?
v. Zeeshan Rajan, senior manager, PwC og Mikkel Munk Wammen Nielsen, manager, PwC
13:40
Digitale identiteter i det offentlige
v. Henrik Kaaber, senior manager, PwC
15:20
Er blockchain målet for fremtidens transformationsprojekter?
v. Gert Konggaard Jensen, senior manager, PwC

Alliancepartnere

Følg med

Muligt at tilmelde sig i døren

Det er muligt at tilmelde sig som publikum i døren, hvis du er offentligt ansat. Når du møder op på messen skal du blot henvende dig i Messesekretariatet, hvor vi vil registrere dig. Husk EAN nummer til fakturering.

Du kan nu sammensætte dit personlige program

Her på hjemmesiden kan du nu sammensætte dit personlige program. Klik på stjerneikonet ud for en udstiller eller et programpunkt, indtast din mailadresse, og så kan du genfinde programmet på din telefon eller computer under punktet "Dine Favoritter" ved at indtaste din mailadresse igen.

Alt udsolgt på årets messe

Alle standpladser på årets Digitaliseringsmesse er nu solgt. Hvis du ønsker at komme på venteliste til dette års messe, eller at blive kontaktet når salg til næste års messe begynder, så send en mail til msg@kl.dk.

Vi glæder os til en god messe.

Tilmeldingen til De Guidede Ture er åben

Tilmeldingen til De Guidede Ture på Digitaliseringsmessen18 er nu åben! Du kan som messedeltager komme med på 10 forskellige ture med spændende temaer. Der er begrænsede pladser på De Guidede Ture, der tildeles efter først-til-mølle-princippet. Læs mere og tilmeld dig De Guidede Ture her

Hal C er udsolgt. Få pladser i Hal A

Hal C på årets Digitaliseringsmesse er nu helt udsolgt, og der er kun få stande tilbage i Hal A. Vi opfordre således til, at man skynder sig at booke, hvis man vil udstille på årets messe.

Digitaliseringsmessen sætter fokus på ”startup”-virksomheder

Digitaliseringsmessen tilbyder startup-virksomheder, der er i gang med at etablere sig, en lille udstillingsstand. Læs mere via dette link…

Standsalg i Hal A er nu åben

Det er nu muligt at købe standplads i Hal A til årets Digitaliseringsmesse.

Du kan oprette dig som bruger og booke via dette link.

Tegning af Hal A er tilgængelig

Salget af stande i Hal A åbner d. 30. maj kl. 10:00, og du kan allerede se en tegning over Hal A her på siden. Tegningen finder du via dette link

Standsalg i Hal A åbner onsdag d. 30. maj. kl. 10:00

Standsalg i Hal C er nu næsten udsolgt, og der åbnes for standsalg i Hal A onsdag d. 30. maj. kl. 10:00.

Standplanen bliver offentliggjort her på siden et par dage før.

Standpriser er nu offentliggjort

Prisen for at udstille på årets Digitaliseringsmesse er nu offentliggjort her på siden. Der er tale om meget begrænsede prisstigninger sammenlignet med sidste år.

Klik på dette link for at komme direkte til bookingsiden, hvor du kan se årets priser. Husk at vi åbner for salg af stande i hal C mandag d. 12-03-18 kl. 10:00.

Standsalg i Hal C åbner d. 12-03-18 kl. 10.00

Digitaliseringsmessen har de sidste år været afholdt i Hal A og B men flyttes i år til Hal C og A. Det betyder bedre adgangsforhold for både publikum og udstillere og messen får et helt nyt indgangsparti. Klik her for at se standtegningen over Hal C

Velkommen til Digitaliseringsmessens nye hjemmeside

Digitaliseringsmessen afholdes i 2018 for tiende gang, og i den forbindelse er messen og messens hjemmeside blevet re-designet. Vi byder således velkommen til messens nye hjemmeside, som vi håber publikum og udstillere vil tage godt imod.

Her på siden kan du bl.a. finde baggrundsmateriale for messen, praktiske informationer, sceneprogrammer samt udstillerlister (opdateres løbende) og du kan tilmelde dig som udstiller eller publikum direkte fra forsiden.  

God fornøjelse med hjemmesiden. Vi håber at se dig på Digitaliseringsmessen